poniedziałek, 24 kwietnia 2017

Kobiety ze starych pocztówek


Ta pocztówka zauroczyła mnie, bo kobieta ma w sobie wiele delikatności w połączeni z małym cynizmem, tak ją odbieram. Zainspirowała mnie swoją bluzką. W chwili, gdy znalazłam tę pocztówkę, chciałam mieć w kolekcji. Inspiracja to połączenie turkusowych pasków z czerwoną aksamitką. Tak mi się  bluzka z tą kokardką spodobała,że chciałam mieć podobną. Z bluzką nie miałam problemu,bo mam podobną tylko w granatowe paski, a aksamitkę postanowiłam kupić. Teraz będzie śmiesznie: )
Już kiedyś drapałam się po głowie jak przetłumaczyć nazwę różowe złoto, bo tak się u nas mówi i wszyscy wiedzą o jakie chodzi, a tu powiedzcie różowe złoto i wychodzi bzdura. Na koniec pomyślałam to będzie nie od różowego koloru, tylko ich różowa róża czyli nazwa od róży i złoto i się zgadza; )

Teraz znowu miałam problem, bo w głowie siedziała nazwa aksamitka i wchodzę w intetnet wbijam po angielsku i nic. Lekko się zdenerwowałam, bo bardzo chcę mieć podobny zestaw, a do Polski dopiero w lipcu polecę; ) aksamitka to jest aksamitka ... Jak to, nie mają aksamitek? Nagle olśnienie: )

Wbijam nazwe: aksamitna wstążka i mam czerwoną: ) czekam aż dojdzie.


Na pocztówce węgierska aktorka kina niemego.

Lya de Putti 1897-1931









4 komentarze:

  1. Zdjecie piekne. Bluzeczka rowniez. W mojm stylu. Lubie tak podwizywac bluzeczki, zreszta wiesz o tym. Taki stary portret mojej mamusi wisi u mnie w sklepie. Lecz mama jest otulona organdynowym szalem, ktore ja wlasnie mam w sklepie i doradzam klientkom do sukien wieczorowych. Tyle lat obieclam sobie przywiesc z Polski ten portet i wciaz zapominalam, wreszcie go przywiozlam i juz 2 lat, dopiero wisi w sklepiku.

    Zycze Ci, Jolciu, abys dostala te wymarzona aksamitke, ktora z pewnoscia dostalabys rowniez i z pewnoscia w pasmanterii. Pozdrawiam i sle buziaki:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Minką taka trochę Mona Lisa :) Zdjęcie jest piękne i jako inspiracja też, z radością czekam na Twoją wersję :)) Buziaki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam nadzieję, że aksamitka spełni Twoje oczekiwania, a ja czekam aż nam się pokarzesz :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie tylko na pocztówkach, także na starych zdjęciach, które zachowały sie w domach bywają piękne portrety. Aksamitki też kiedyś się nosiło, sama miałam kilka, dobre wykończenie stroju pod kołnierzykiem, zamiast biżuterii.

    OdpowiedzUsuń