sobota, 13 czerwca 2015

Ciąg dalszy o kosmetykach

Często nie widzi się tego co zmienia się w naszym wyglądzie. Poranna toaleta i spojrzeć w lustro i dalej do marszu. Szczególnie tu w Anglii gdzie czas przyspiesza-rozumieją to ludzie mieszkający tu. W Polsce też czas przyspieszył, ale w dalszym ciągu biegnie wolniej. Pewnie mieszkając w Polsce szybciej zauważyłabym pewne objawy, które powstały wcześniej, a ja dopiero teraz zauważyłam-brwi i rzęsy-od dwóch lat przyciemniam brwi. Przestały mi się podobać i zaczęłam używać kredki, a później cień do oczu. Uzyskiwałam dosyć ładnie zagęszczone brwi-nie zwracałam uwagi na to, że takie brwi bardzo mnie postarzają. Nie mam typu urody do mocno zaznaczonych brwi to, że są ładne po przyciemnieniu nie oznacza, że całość dobrze wygląda. Bardzo łatwo postarzeć się mkp w stylu gwiazd-do tego trzeba mieć bardzo regularne rysy i twarzy- wtedy wygląda to bardzo ładnie.







Tu niezaznaczone może rysy twarzy rozmywają się, ale ogólnie uważam,że w moim przypadku mocny mkp nie jest korzystny. Podkreślając brwi-mam je wtedy regularne, ale pozostaje teatralny efekt, brak świeżości. W wieku 50 i więcej trzeba pracować nad świeżym odmładzającym wyglądem i uważać z mkp. Zasada mniej oznacza więcej.

Stosowane cienie na brwi spowodowały wypłowienie koloru i bardzo przerzedziły mi brwi-powstały widoczne luki, które w dalszym ciągu widać na zdjęciu z poprzedniego postu bez mkp. Kupiłam specjalny olejek,który używają hinduski-specjalnie na brwi. Jest w kolorze jasnego brązu i pięknie pachnie. Dla samego zapachu warto mieć ten olejek. Olejek ma oczyścić cebulki włosowe i spowodować zagęszczenie i przyciemnienie brwi -czas oczekiwania na efekty 8 tygodni.

Następną rzeczą, którą zakupiłam jest odżywka do rzęs-rzęsy malowane od zawsze, ale nigdy specjalnie nieodżywiane też bardzo wypłowiały i przerzedziły się- nigdy nie miałam długich i pięknie wywiniętych, ale miałam bardzo gęste i ciemne...
Od pewnego czasu panuje moda na odżywki przyspieszające porost rzęs i znacznie je wydłużające i zagęszczające. Jest bardzo wiele pozytywnych komentarzy, ale...
Odżywka zawiera substancje, które są w specjalnych kroplach, którymi leczy się jaskrę i wydawane są na receptę. Właśnie w efektach ubocznych napisane jest, że między innymi następuje gwałtowny porost rzęs...
Krople jednak używamy tylko przez pewien czas, a żeby utrzymać rozrośnięte rzęsy trzeba kosmetyku używać latami
i znalazłam taki wpis więc cytuję,,

Naukowcy przez przypadek odkryli skuteczny sposób na wzmocnienie i zagęszczenie rzęs. Zaczęło się od gabinetów okulistycznych, w których leczonym na jaskrę pacjentom podawano środek o nazwie Bimatoprost. Wśród efektów ubocznych zaobserwowano… dłuższe, wręcz nienaturalnie gęste rzęsy. Amerykańska firma farmaceutyczna Alergan natychmiast postanowiła wykorzystać owe szczęśliwe zrządzenie losu i stworzyć kosmetyk na porost rzęs.
Preparat, który powstał, należy nakładać codziennie na górną powiekę, tuż przy nasadzie rzęs. Na pierwsze efekty trzeba jednak czekać około ośmiu tygodni. Spektakularne rezultaty mają być owocem zabiegu przeprowadzanego codziennie przez cztery miesiące. Ekstremalne zagęszczenie rzęs powinno się utrzymać kilkanaście tygodni od chwili odstawienia preparatu.
Mechanizm działania leku jest dość tajemniczy. Bimatoprost to związek z grupy prostaglandyn, który nie tyle tworzy nowe mieszki włosowe, ile wydłuża fazę wzrostu włosa, dzięki czemu rzęsy nie wypadają.
Lek będzie można kupić w aptece, posiadając stosowną receptę i stosować pod kontrolą lekarza. Dlaczego? Otóż przez kilkanaście lat, podczas których był używany wyłącznie w okulistyce, zaobserwowano kilka działań niepożądanych-zaczerwienienie oczu czy podrażnienia skóry, a nawet zmianę koloru tęczówki na brązowy.

Niestety, nie wiadomo, kiedy środek będzie dostępny w Europie, ale w USA już masowo zaczęły się pojawiać toksyczne podróbki. Oryginalny lek ma kosztować 120 dolarów (3-mililitrowe opakowanie). Mimo to producent spodziewa się, że wartość sprzedaży specyfiku sięgnie 500 mln dolarów rocznie! Roztwór Bimatoprostu ma szansę stać się kolejnym po botoksie źródłem obsesji gwiazd…

Działania niepożądane: Bardzo często: nadmierny wzrost rzęs (do 45% chorych w pierwszym roku), przekrwienie spojówek (do 44% chorych w pierwszym roku), świąd (do 14% chorych w pierwszym roku). Często: powierzchniowe punktowe zapalenie rogówki, nadżerka rogówki, uczucie pieczenia w oku, podrażnienie oczu, alergiczne zapalenie spojówek, zapalenie brzegów powiek, pogorszenie ostrości widzenia, astenopia, obrzęk spojówki, uczucie obecności ciała obcego, uczucie suchości oka, ból oka, światłowstręt, łzawienie, wydzielina z oka, zaburzenia wzroku, wzmożona hiperpigmentacja tęczówki, ściemnienie rzęs, ból głowy, nadciśnienie tętnicze, zaczerwienienie powiek, świąd powiek, hiperpigmentacja skóry wokół oczodołu, nieprawidłowe wyniki testów czynnościowych wątroby. Niezbyt często: kurcz powiek, torbielowaty obrzęk plamki, retrakcja powieki, zapalenie tęczówki, krwawienie do siatkówki, zapalenie błony naczyniowej oka, zawroty głowy, obrzęk powieki, nadmierne owłosienie, nudności, astenia. Ponadto: zapadnięcie gałek ocznych. Nie zgłaszano przypadków przedawkowania. W razie przedawkowania leczenie objawowe,,

A tyle zdjęć jest z rzęsami przed kuracją i po ... rzęsy są i to bardzo piękne, ale jakie ryzyko dla oczu.
Osobiście przestałam malować rzęsy, bo chce je wzmocnić i chciałabym zagęścić i przyciemnić.
Z przyciemnieniem nie będzie kłopotu, bo kupiłam hennę w kremie Delii i stara szczoteczka do brwi, żeby zagęścić potrzebny jest jakiś preparat i przypomniałam sobie o olejku rycynowym-stary dobry sposób. Zakupiłam też specjalną odżywkę do rzęs, którą pokrywa się rzęsy rano i wieczorem -mam nadzieję, że nie dodali do niej składnika z kropli do oczu...na szczęście pokrywa się tylko rzęsy, a odżywki powodujące nadmierne zagęszczenie i przedłużenie rzęs trzeba nakładać pędzelkiem na brzegu powieki, a to powoduje kontakt z okiem.







olejek do brwi


Odżywka

Do postu wrócę po dwóch miesiącach, żeby opisać efekty.




1 komentarz:

  1. Z tymi brwiami, to trzeba uważać. Często kobiety przesadzają. U Ciebie jest bardzo ładny efekt:)

    OdpowiedzUsuń