środa, 25 kwietnia 2018

Moje wiersze





                                                                  Dzielić przez iloraz

Z daleka łan maków, wśród zboża
z daleka łan zboża wśród maków
kruchy delikatny czerwony
twardy złotawy rozpromieniony
ach wzdycham do kolejnych blasków
słońca, zbieram kwiaty na wianek

zbieram wianki co roku
żyje jestem w przestworzach
 starczyło chleba dla życia i bukietów kwiatów
 dla oka

rozmarzył mnie ten zachód i pomyślałam
 już mniej radośnie
że nas tak wciąż rośnie
przybywa nieograniczenie
 na dziś i jutra brzmienie
co to będzie będzie gdy ziaren
 zboża nie będzie
co mi po tych pięknych kwiatach
 jeśli czas pożarł kawał świata
zabrał i oddać nie chce, a oczy chcą coraz więcej
nie moje, twoje i tego pana
tej pani co już od rana jest bardzo zdenerwowana
bo nie ma co do garnka włożyć
kto pożarł, nie to nie był człowiek
to tylko czas pozwolił makom podzielić chleb przez iloraz
 było go za mało, bo nas przybywało
to teraz maki zostały w chatach pustką zawiało
gdzieś w innym wymiarze
 rozpowiadają, że to przez ten wiatr co stale pędzi
rozwiewa wszystko dowoli przenosi
bo go nie boli
nie ma oporów ma wolę na niedole
 sam kiedyś stwierdził, zabierze chleb żebrakom
 bo sami wszystko podstępnie łapią
raczej niszczą niż budują
 więc przetrwają te maki, co nie dla poznaki
 serca budują
oczom wpierają, że kruche i tak trwa człowiek w przekonaniu
że na nietrwałym gruńcie wszystko ustoi
 i nic to, że potem boli
bo zwali się gruzu góra, na ciebie nie na mnie, a to bzdura.


Moje wiersze, to moje osobiste podejście do poezji. Szukam nowych form i je stosuję, fakt) sama te formy tworzę, zawsze nudziło mnie naśladowanie. Przepraszam, jeśli  takie, a nie inne) Tak jak w malarstwie czy stylizacjach, muszę być sobą i pisać, tak jak czuję, nieregularny rym jest mój i tak ma być).



1 komentarz:

  1. Jolu, nie przepraszaj za swoje próby poetyckie, w tych wierszach jesteś cała Ty, z radościami i smutkami, a w tym zawarłaś wiele filozoficznych wręcz treści.
    Coraz lepiej Ci to wychodzi:-)

    OdpowiedzUsuń