niedziela, 14 stycznia 2018

Dziewczyny DollsVogue

Dzisiaj wystąpi pierwsza z dziewczyn ,nazwijmy to magazynem modowym dla lalek typu Barbie. Nie będą mieć indywidualnych imion z wyjątkiem Lindy: )
Te laki przypominają kobiety, a więc ich rzeczy śmiało mogą być naszymi marzeniami ubraniowymi. Mają nieraz tak piękne, że chciałoby się mieć coś podobnego.

Lalki dla mody: ) mój pomysł na pokazywanie mody na lalkach typu Barbie nie był pierwszy, bo podobnie robił MARIE JEAN-ROSE BERTIN (1747-1813) uważany za pierwszego projektanta mody. Pokazywał daną rzecz najpierw na lalce.


Złota sukienka.









Większość szczupłych kobiet. Wysokich o długich nogach będzie wyglądał idealnie w takiej sukience, którą dzisiaj pokazuje lalka.
Nie jest to sukienka dla nas kobiet trochę starszych, a raczej tych młodszych. Bardzo spodobała mi się ta kiecka więc kupiłam ją lali i takim sposobem i ja mam:)
Popatrzę i cofam się w czasie ach
...taka kiedyś:)


Podaję link do rodzajów materiałów, bo kiedyś na to bardzo zwracano uwagę i moim zdaniem to było słuszne. Zapobiegało wybieraniu nieodpoweiedniego dla danego fasonu.
Fason lali w jedwabiu byłby dużo mniej atrakcyjny. Lalka ma uszyte prasowane falbany ze złotego tiulu, a on jest dosyć sztywny przez to uzyskuje się efekt nastroszona i falbaną nie opada, a tak działoby się przy miękim materiale.
Link:
http://skladblawatny.pl/slownik-tkanin

Zapisze go też w stronie, którą utworze, bo jest tam wszystko na temat tkanin i nie warto się męczyć i samemu opracowywać, jeśli już tak dobrze to zrobiono).

Pomadka w złotym opakowaniu i kolor, który zachwycił mnie w ostatnim czasie, przez niego mam ciągle chochlika w głowie: kupić, a już tak dobrze mi szło z tym kupowaniem :), czyli coraz mniej:) A tu taki pech...:)

Yves Saint Laurent Rouge Our Couture, 51.



Złoty kolor powstaje z połączenia barwy żółtej i pomarańczowej. Jest synonimem przepychu i władzy. Złoty kolor w materiale oznaczał majętną osobę, ponieważ takie materiały były bardzo drogie: złotogłów.

W nazwie wzmacnia jej znaczenie np. złote gody, Złoty Glob, złoty medal:)
Do dzisiaj złote sukienki robią na nas piorunujące wrażenie, czyli zachwycamy się nimi. O złotych sukienkach był poprzedni post z cyklu ,, Słynne sukienki,, a w tym małe uzupełnienie:
).

Złote odcienie.






Rodzaje dawnych złotych materiałów: złotogłów, lama, brokat.

Złotogłów





A kuku:)

Tego tu nie lubię, jeszcze tydzień temu gwiazdorski, a już pisanki i zające wielkanocne pojawiają się w sklepach:)





9 komentarzy:

  1. Jolu, podziwiałam złote suknie, o których ostatnio pisałas, jakos nie miałam czasu niestety skomentować, Teraz kolejna ciekaw złota sukienka:) - masz wspaniała pasje, z tymi lalami, ja zanspirowana Tobą szukam wszędzie tej Kathy Copy czy jak jej było, ale w dobrym stanie, w sensie z całym oprzyrządowaniem:) - może keidyś trafie :).

    OdpowiedzUsuń
  2. Aniu dziękuję za komentarz i te złote to mnie tak...że teraz szukam takiej dla siebie. Jeśli zobaczę gdzieś Kathy to dam Ci znać, musi mieć to biurko, bo inaczej dziecko nie będzie mieć zabawy, buziaki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ta pomadka jest cudowna:-)
    Na razie chyba zajączków i jajeczek nie widziałam, za to mnóstwo bombonierek dla dziadków...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zrozumiałe, bo tuż ...tuż, ale zające to przesada. Jak się napatrzę na te wielkanocne ozdoby, to później mnie nie cieszą, buziaki.

      Usuń
  4. Lubię lalki (jak już wiesz), chętnie bym taka sukienusię przytuliła i no cóż założyła na siebie :) Buziole! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Masz rację Jolu, sukienka raczej dla młodych i jest śliczna :)złote sukienki bardzo dostojnie i imponująco się prezentują :) to bardzo oryginalny sposób pokazywanie mody na lalkach :) Buziaczki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Madziu dziękuję i też myślę, że sukienka lali dla młodszych, ale jak ktoś lubi to dlaczego nie:)buziaki.

    OdpowiedzUsuń