wtorek, 3 listopada 2015

Ciasto z marchewką



Najlepsze ciasto marchewkowe, jakie jadłam. Przepis znalazłam na blogu poezja smaku i ciasto jest przepyszne. W soboty pozwalam sobie na małą przyjemność -raz w tygodniu trochę słodyczy. Dragońska dieta bardzo mi służy, ale życie musi mieć przyjemne chwile, a do nich należy jedzenie i to samodzielnie przygotowane, wiem co jem:)

Składniki: 4 jajka, 1.5 szklanki mąki,4 marchewki starte na małych oczkach i odciśnięte,1 szklanka oleju,szklanka orzechów włoskich, 1 łyżeczka cukru waniliowego, 1 szklanka cukru,1 łyżeczka cynamonu, 1 łyżeczka proszku do pieczenia,1 łyżeczka sody i pół łyżeczki soli- dodać do białka będzie się szybko ubijać.

Białka ubijamy z cukrem i dodajemy żółtka następnie powoli wlewamy olej i dodajemy marchewkę -delikatnie mieszając.
Marchewkę miałam wymieszaną z cynamonem. Po wymieszaniu delikatnie mąka z proszkiem i sodą.
Pieczemy koło 55 minut w temperaturze 180 stopni ja piekłam koło 45 minut i po połowie zmniejszałam temperaturę do 160 stopni.
Ciasto piekłam w dwóch małych keksówkach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz