wtorek, 9 czerwca 2020

Usiąść w wygodnym miejscu i czasami wspominać

Wspomnienia, zdjęcie prababci, bardzo ciekawa kobieta o niepokornej naturze. Znam z opowieści i nie cieszyła się uwielbieniem w rodzinie przez charakter. Jestem do niej podobna nie urodowo, ale mam podobny charakter, dlatego ją lubię i chociaż nie mogłam poznać, to czuję z nią więź
Rozumiem jej decyzje i akceptuje. Szanuję za kupno domu, który służy mi i w tych czasach. Jak dla mnie uzbieranie na niego oznaczało bardzo silny charakter. Jeździła do pracy do Niemiec, prace polowe i moim zdaniem to było bardzo ciężko. Dzięki niej mam ciekawą kamienicę, która była i jest domem. Z trudnego charakteru; jeśli uznała, że ktoś ją zawiódł to potrafiła nie odzywać się do tego człowieka aż do śmierci, bez znaczenia dla niej był stopień bliskości. Przy okazji wspomnień o prababci Anastazji przypomniałam sobie Wielkopolską gwarę: Znacie sznekę z glancem?
To jest drożdżówka z lukrem; )
Gaska przyjęta od Niemców przez zabór; wąskie przejście. Urodziłam się w Wielkopolsce.
Więzy krwi i korzenie to tworzy naszą historię i w dużej mierze ma wpływ na to, jacy jesteśmy. Nie jesteśmy niezapisaną kartą, tylko przychodzimy na świat z bagażem, który ma znaczenie. Moja łatwość przeskoczenia do innego kraju w celach zarobkowych to już było; ) To nie znaczy, że nasz los to zbór poprzednich działań przodków, bo kształtujemy go sami, ale dobrze wiedzieć o tym, co działo się w naszym rodzie, bo będzie łatwiej podejmować decyzje; ) Tak samo ważne, jak dla niej było wykształcenie dzieci. Z tym się urodziłam i o to się bałam, bo dla mnie najważniejsze tak jak dla niej. W dawnych czasach wykształciła 3 synów, bo łożyła na ich szkoły. To było bardzo ważne. Miała też córkę, ale zmarła w wieku 6 lat. Miała na imię Agnieszka, to imię wybrałam sobie na bierzmowaniu, chociaż rodzice protestowali, tak się złożyło, że i w rodzinie taty i mamy zmarło dziecko o tym imieniu. Wybrałam je właśnie dlatego, żeby uczcić pamięć tych dzieci. Nie jest to święte imię, ale błogosławione i je wtedy przyjęto; ) Tak zostałam Jolantą Anną Agnieszką :).









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz